החרדים דורשים מרפסת כשרה והפרויקט נשאר תקוע

תכנית לפרויקט של דיור להשכרה לטווח ארוך בשכונת תלפיות בירושלים, אשר עתיד להקל על יוקר המחיה למשפחות וזוגות צעירים, נשאר תקוע ללא אישור. חברי המועצה החרדים מסרבים לאשרו מכיוון שלא ניתן לבנות מרפסות כשרות (כלומר - מרפסת סוכה) בכל הדירות.

 

תכנית חדשה של דיור להשכרה לטווח ארוך בשכונת תלפיות, לא אושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים.

 

ארבעה חברי וועדה חרדים סירבו לאשר את התכנית מכיוון שבארבע הקומות הראשונות של פרויקט, המרפסות מתוכננות אחת מתחת לשנייה, כך שאינן נחשבות מרפסות כשרות.  מרפסת כשרה היא מרפסת סוכה כלומר – שניתן לבנות בה סוכה תחת כיפת השמיים, אם יש מרפסת מעליה היא אינה נחשבת כשרה.

 

חברי הוועדה התנו את אישור התכנית בהוספת מרפסות סוכה לכל הדירות בפרויקט.

 

מדובר בפרויקט של החברה הממשלתית דירה להשכיר, אשר מייחסים לו חשיבות רבה בהקלה על יוקר הדיור בירושלים.

 

הפרויקט "דירה להשכיר באלנבי" ממוקם במתחם אלנבי בירושלים, בין הרחובות חנוך אלבק ודניאל ינובסקי. השטח הכולל של המתחם החדש הוא 29 דונם הכוללים 13 בניינים בני 6 קומות, 279 יח"ד חדשות המיועדות להשכרה לטווח ארוך, שטחי מסחר, חניות תת קרקעיות, גני ילדים ושטחים ירוקים.  

 

הדמיה: מילבאואר אדריכלים. מקור: אתר דירה להשכיר - החברה הממשלתית לדיור והשכרה. 

 

בדומה לפרויקטים אחרים של דירה להשכיר, 25% מהדירות בפרויקט מיועדות להשכרה לזכאים, לטווח ארוך ובמחיר הנמוך בכ- 20% ממחירי השוק, שיושכרו לתקופה של מינימום 20 שנה אחריה יהיה רשאי היזם למכור את הדירות בשוק החופשי.

 

גם במקרה זה, בדומה לנושא השבת ונושאים מינהלים קהילתיים אחרים בעיר, ניתן לראות כי הוא נבחן בעיניים חרדיות, תוך התנגדות לקידום השיתוף של כלל תושבי העיר, שלא כולל רק חרדים או מסורתיים.

 

חבר מועצת העיר, יהודה גרינפלד המייצג את הציבור החילוני בעיר אמר: "עיריית ירושלים מחויבת לפתרונות של דיור להשכרה לכלל הציבור בעיר. שיקולים כוחניים וצרים לא צריכים להשפיע על האפשרויות למגורים של סטודנטים ומשפחות וזוגות צעירים בשכונות הלא חרדיות כמו ארנונה ותלפיות.

 

מצער לראות כי בשל הרוב החרדי בקואליציה העירונית, העיר מתחרדת ועוד ועוד החלטות פוגעות בציבור החילוני בעיר".

 

יצחק פינדרוס, חבר מועצת העיר מיהדות התורה הסביר את התנגדותם לאישור התכנית: "איסור גורף בתב"ע למרפסות סוכה בעיר ירושלים, בזמן שרוב הביקוש הוא של ציבור דתי ומסורתי, גם באזורים הלא חרדים, זו טיפשות ורשעות, לכן אנו דורשים הקלה בתכנית ולהגישה בתוספת מרפסות סוכה לכל הדירות, כך שיתאפשר גם לציבור דתי ומסורתי להגיש מועמדות לשכור דירות אלו".